درباره پرچم امریکا

در واقع سرزمینهایی خود مختار اما تحت الحمایه دولت بریتانیا بودند. در آن سال این ایالتها پس جدالی دراز از کشور انگلستان جدا شدند. چندی بعد سیزده ایالت مذکور تصمیم گرفتند با هم متحد گشته و اتحادیه ای سیاسی و اقتصادی و نظامی تشکیل دهند- چیزی که شبیه به اتحادیه کنونی اروپا بود. در آن زمان هر ایالت پرچم خاص خود را داشت کما اینکه تا به امروز نیز این پرچمها را همچنان به عنوان نماد و هویت ایالتی خود بکار می برند. به هر حال ایالتهای خود مختار تصمیم گرفتند تا با در نظر گرفتن مشترکات فکری و ارزشی خود پرچمی مشترکی را به عنوان نشان اتحادیه شان بر گزینند. نتیجه کارشان همین پرچم کنونی آمریکا شد ولی با سی ستاره. کمیته ای که مسئول طراحی پرچم بود دلایل انتخابش را اینگونه نوشته بود:

رنگهای بکار رفته در پرچم اتحادیه ایالتهای خودمختارآمریکا عبارتند از سرخ و سفید و آبی . سرخ نشانه قدرت است.سفید نشانه پاکی و بی گناهی و آبی نشانه حکمرانی و فرماندهی است. ستارهای پرچم یاد آور بهشت پر از ستاره ای است که انجیل وعده داده است. پرچم سیزده ستاره و سیزده نوار سرخ و سفید دارد که نشان سیزده ایالت خود مختار عضو اتحادیه هستند. این خطوط با هم موازی بوده و و در امتداد هم قرار دارند که نشان از همراهی سیزده ایالت و عدالت بین آنهاست.

یکسال بعد ایالتهای عضو اتحادیه تصمیم گرفتند که کشور مستقل و متحدی را اعلام کنند که البته کردند و ایالات متحده آمریکا را بنیانگزاری شد. پس از تشکیل آمریکا کنگره آن کشور پرچم اتحادیه سابق را به عنوان نماد خود و آن کشور جدید پذیرفت. از آن زمان به بعد هر ایالت جدیدی که به کشور آمریکا می پیوست یک ستاره به پرچم آمریکا اضافه می گردید اما تعداد سیزده نوار سرخ و سفید پرچم به یاد نخستین برپا کنندگان کشور ایالات متحده آمریکا همان عدد سیزده باقی ماند.آخرین سرزمینی که به کشور ایالات متحده آمریکا پیوست مجمع الجزایر هاوایی بود. به همین دلیل در بیست و یکم آگوست 1959و به نشانه جدیدترین عضو کشور یعنی جزایر هاوایی پنجاهمین ستاره پرچم آمریکا به آن افزوده شد.

ذکر این نکته ضروری است که در طراحی پرچم آمریکا از رنگهای پرچم دولت بریتانیا ونقوش پرچم رسمی فرمانداری مستعمرات بریتانیا در قاره آمریکا ونیز از همه مهمتر شکل نخستین پرچم ایالت تکزاس الهام گرفته شده بود. البته تکزاس بعدها نشان خود را به پرچم ملی آمریکا شبیه تر کرد.

مردم آمریکا بیش از هر ملت دیگری به پرچم خود افتخار می کنند و آن را مقدس می شمارند. آمریکایی ها به مناسبت هر جشنی یا مناسبتی پرچم کشورشان را به دروازه خانه خود می آویزند. ناگفته پیداست که رسم آتش زدن پرچم آمریکا یا لگد کوب کردن آن تا چه اندازه در ذهن و دید مردم آمریکا نسبت به انجامدهندگان آن اثر منفی باقی می گذارد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: چهار شنبه 21 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط amin
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 45
بازدید ماه : 1403
بازدید کل : 71778
تعداد مطالب : 751
تعداد نظرات : 74
تعداد آنلاین : 1



http://royalsell.com/theme/images/royalsell-amudi.gif

javahermarket